10 نكته در مورد بازاريابي خودتان و تجارتتان
- 03 مهر 1395
- 15:22
- 0 دیدگاه
- 2763 بازدید
-
اگر شما مانند اكثر پيمانكاران و مديران اجرايي شركتهاي تجاري كوچك هستيد، شببيداريهاي بسياري كشيدهايد و به اين نكته فكر كردهايد كه چگونه تعداد مشتريان و ميزان فروش را افزايش دهيد. بنابراين، بازاريابي كار تجاري به امري خطير در موفقيت كلي شما تبديل ميشود.
حتي اگر تاكنون شركت شما بازاريابي رسمي يا برنامه تجاري نداشته، موارد معتعدد بسياري وجود دارد كه بوسيله آنها ميتوانيد خدمات و محصولات شركت خود را توسعه دهيد و در بازار عرضه كنيد در اينجا 10 ايده اصلي و ساده را براي قرار دادن تلاشهاي بازاريابي شما در مسير درست، ذكر ميكنيم :
اگر شما مانند اكثر پيمانكاران و مديران اجرايي شركتهاي تجاري كوچك هستيد، شببيداريهاي بسياري كشيدهايد و به اين نكته فكر كردهايد كه چگونه تعداد مشتريان و ميزان فروش را افزايش دهيد. بنابراين، بازاريابي كار تجاري به امري خطير در موفقيت كلي شما تبديل ميشود.
حتي اگر تاكنون شركت شما بازاريابي رسمي يا برنامه تجاري نداشته، موارد معتعدد بسياري وجود دارد كه بوسيله آنها ميتوانيد خدمات و محصولات شركت خود را توسعه دهيد و در بازار عرضه كنيد در اينجا 10 ايده اصلي و ساده را براي قرار دادن تلاشهاي بازاريابي شما در مسير درست، ذكر ميكنيم :
1) تمركز روي تواناييهاي اصلي
بازار هدف و ارزشي كه خدمت يا محصول شما براي بازار به همراه دارد را بشناسيد. سعي كنيد جهت تلاشهاي بازاريابي و فروش شما به سمت اين گروهها باشد.
از صرف وقت براي جلب مشترياني كه نميتوانيد بطور مناسب به آنها خدمات بدهيد جداً خودداري نماييد.
2) پيغام كوتاه و روشني ارائه كنيد
آگهي 30 تا 60 ثانيهاي درست كنيد كه بطور واضح توضيح ميدهد شما چه كاري انجام ميدهيد براي چه افرادي و چرا بينندگان بايد از شما خريد كنند، كاري كنيد كه اين مطلب پيغام شركت شما و دليل موجهي براي شركت شما باشد. پيغام خود را امتحان كنيد و واكنش بيننده مقصد را ارزيابي كنيد.
3) مطالب ضميمهاي طراحي كنيد
هيچ چيزي بيشتر از لوگوي شركت، كارتهاي تجاري، بروشورها، نوشتافزارها و حتي در حد امكان وبسايت قادر به معرفي شركت شما بعنوان شركتي موفق نيست. همه آنها را ساده طراحي كنيد و ذخيرهاي بيشتر از 6-3 ماهه از مطالب چاپ شده، سفارش ندهيد. زمانيكه اين مطالب به جا و مناسب باشند از بكار بردن آنها خجالت نكشيد.
4)به گروههاي اينترنتي بپيونديد
به گروههاي شبكهاي ملحق شويد و يا با افرادي كه به خوبي نميشناسيد گروه تشكيل دهيد، به مردم ابلاغ كنيد كه كارتان چيست و بازار هدفتان كيست. به ديگران هم با مرتبط ساختنشان با فراهمآورندگان و كارفرمايان بالقوه كمك كنيد. به مرور اين كمكها به نفع خودتان، متوجه خودتان خواهد شد.
5) ارتباط شبكهايي هر روزه
ارتباط تنها محدود به گروهها و جلسات مرتبط نميشود. كارتهاي تبليغي- تجاري را همه جا با خود ببريد و آمادگي صحبت در مورد پيغام شركتتان را در هر لحظه داشته باشيد ممكن است موفقيت بعدي شما، در مغازه خوار و بار فروشي پشت سرتان ايستاده باشد.
6) مشتريان فعليتان را راضي نگه داريد
مشتريان خرسند و راضي بهترين عاملان فروش شما هستند از آنها بخواهيد از شما تعريف كنند و راهنما و مرجعي براي مشتريان آينده شما باشند. در نظر داشته باشيد برنامهاي ارجاعي براي مشتريان طراحي كنيد و خدمات رايگان يا همراه با تخفيف ويژه يا جايزه نقدي در ازاي معرفي هر يك مشتري، قرار دهيد.
7) شركاي متعدد خود را توسعه دهيد
به رابطههاي استراتژيك با ديگران كه محصولات يا خدمات رايگان به بازار هدف شما عرضه ميكنند، توجه داشته باشيد. اين شركا ميتوانند در حد ارتباطهاي دوطرفه يا اينكه در حد ساختاري رسميتر باشند. در هر كدام از اين ارتباطها هدف توسعه دستيابي شما وراي شبكه ارتباطي خودتان ميباشد.
8) به صنعتي پيشرو تبديل شويد
مردم علاقهمندند كه از متخصصان و حرفهايها، خريد كنند بنابراين درصدد فرصتهايي باشيد كه مهارتها و استعدادهاي خود را با نوشتن مقاله يا سخنراني در حوزه تخصص خودتان، عرضه كنيد. حتي تدريس دوره شبانه در سطح انجمن يا دانشكده محلي، اعتبار بيشتري به شما ميبخشد.
9) از تلاش نهراسيد
اگر نسبت به رشد و توسعه جدي هستيد، مدتي را بيرون از ناحيه مطمئن و آرام خود سپري كنيد و چيزهاي جديد را امتحان كنيد. گاهي اوقات ايدههاي جديد به كار ميآيند و گاهي هم كاربردي ندارند اما به هر جهت، اين فرآيند مطلب جديد و با ارزشي در مورد خودتان و كارتان به شما ميآموزد.
10) از ديگران ايده بگيريد
كار تجاري شما به خودتان مربوط است اما به اين معني نيست كه شما بايد جواب هر مسئلهاي را خودتان بدانيد. چه يك بازارياب بالفطره باشيد و چه كاملاً مبتدي و ناآشنا با مفاهيم بازاريابي با افرادي كه به عقايد و نظراتشان اعتماد داريد، مشورت و بحث كنيد هرگز نميتوانيد حدس بزنيد "ايده بزرگ" بعدي شما از كجا سرچشمه ميگيرد.
اينها فقط 10 روش اجرايي ساده در خصوص بازاريابي كارتان بود. ايدههاي قابل اجراي بيشتر ديگري هم وجود دارد. از اين راهكارها بعنوان پايههاي اصلي براي جلب مشتري و افزايش فروش استفاده كنيد. هرچند براي كسب نتايج بهتر توصيه ميشود ابتكار و نوآوري را سرلوحه كل بازاريابي يا برنامه تجاري خود قرار دهيد كه بعنوان جهتياب و راهنماي فعاليتهاي روزانه شركت،عمل كند
ارسال نظرات
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.