امروزه مدیریت زمان درجهت افزایش راندمان کاری نقش بسزایی در پیشرفت مشاغل و سازمانها دارد . در لیست زیر نکات مهم مدیریتی در راستای زمان بندی مناسب ارایه میدهیم .
امروزه مدیریت زمان درجهت افزایش راندمان کاری نقش بسزایی در پیشرفت مشاغل و سازمانها دارد . در لیست زیر نکات مهم مدیریتی در راستای زمان بندی مناسب ارایه میدهیم .
1- بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید.
2- برای تندرستی و سلامتی جسم و روانتان به طور جدی برنامهریزی كنید.
3- از یکبعدی بودن بپرهیزید!
4- کارهایی را که باید انجام بشوند و نیز آنهایی را که لزومی به انجامشان نیست، مشخص کنید.
5- اموری را که نیاز به حضور و نظارت مستقیم شما ندارند، به یک فرد مطمئن و لایق بسپارید.
6- از راهنمایی خواستن و راهنمایی کردن دیگران دریغ نکنید.
7- از پرگويي بپرهيزيد تا بيشتر بياموزيد.
8- خطمشی زندگیتان را تعیین كنید.
9- زمان و همچنین مکانهایی را برای خلوت و آرامش خود برگزینید.
10- از فواید کار گروهی بیبهره نمانید.
11- خودتان را دستکم نگیرید.
12- به هدف خود ایمان داشته باشید.
13- به حرکات خود سرعت ببخشید.
14- زیرکتر و هوشمندانهتر عمل کنید.
15- رفتارها و واکنشهایتان را در روابط و شرایط بهتر كنید!
16- وقتی بیخواب میشوید، مراقبه کنید!
17- به خاطر موارد بیاهمیت یا کماهمیت، انرژیتان را تلف نکنید.
18- تندخوانی را بیاموزید.
19- وقت خود را برای مجاب کردن دیگران هدر ندهید.
20- هر چیزی را سر جای خودش بگذارید تا دنبال آن نگردید.
21- همیشه سراغ افرادی بروید که در کار خود استاد باشند، حتی اگر مجبور باشید بهای بیشتری بپردازید.
22- اگر مشکلی پیش آمد به دنبال علت آن بگردید، نه مقصر.
23- مسووليت تمام چيزهايي را كه تا به حال پيش آمده بر عهده بگيريد!
24- نگرانیهایتان را رها کنید. فکر کردن به آنها زمان و انرژی زیادی میگیرد.
25- از تجربیات دیگران استفاده کنید و تجربههای ناموفق آنان را تکرار نکنید.
26- از موثر بودن کاری که میخواهید انجام دهید اطمینان پیدا کنید.
27- برای انجام کار مورد نظر برنامهریزی داشته باشید.
28- موارد مهم را از موارد جزیی جدا کنید.
29- تمام قوایتان را به کار گیرید.
30- دو روز را در زندگي بايد ناديده بگیرید: ديروز و فردا. امروز را دریابید.
31- برای ملاقاتهای کاری یا دوستانه زمان مشخصی را تعیین کنید.
32- تمام تلاشتان را بکنید و برای رسیدن به جواب این شش "چ" صبور باشید: چه کسی؟ چه چیزی؟ چه جایی؟ چه وقتی؟ چه جوری؟ چرا؟
33- هر خواسته و هر کار شما باید واضح و روشن باشد.
34- انگیزه خود را برای رسیدن قوی کنید.
35- هدف شما باید خاص خودتان باشد.
36- مشخصات یک هدف خوب به این قرار است: دستیافتنی، ملموس، مناسب شخص، و زماندار.
37- حتما حتما حتما برای همسرتان وقت بگذارید.
38- حتما حتما حتما برای بودن با فرزندانتان و رفع نیازهای آنان وقتی را اختصاص دهید!
39- قدردان و شکرگزار باشید.
40- کارها را پیچیده نکنید. سادهسازی را تمرین كنيد!
41- شرایط را تحت کنترل داشته باشید.
42- در انتخاب خود دقت داشته باشید.
43- درست و بهموقع تصمیم بگیرید.
44- به امورتان نظم و ترتیب بدهید.
45- سعی کنید همیشه محیط اطرافتان منظم باشد.
46- مطمئن شويد كه اطرافیانتان اهداف و آرزوهاي شما را درك كرده و پشتيبان و مشوق شما هستند.
47- برای کمک در انجام مسوولیتهای خانه برنامهریزی کنید.
48- بعضی وقتها برای سرعت بخشیدن به کارها باید کمی سرعت را پایین بیاورید.
49- افسار ذهنتان را به دست بگيريد.
50- وقتتان را صرف تجزیه و تحلیل و ایرادگیری از دیگران نکنید
51- از کار کردن در روزهای تعطیل بپرهیزید.
52- بهانهتراشی در مورد اشتباهتان اتلاف وقت است. خطای خود را قبول کنید و درصدد جبران آن باشید.
53- برای پیشرفتتان مایه بگذارید.
54- با افراد موفق معاشرت كنيد.
55- مهارتهای شخصیتان را بالا ببرید.
56- دنباله کارها را بگیرید و آنها را نصفه و نیمه رها نكنید.
57- متعادل باشید.
58- به هر چیزی از زوایای مختلف بنگرید.
59- از خواب شبانه خود نزنید.
60- صبحها زودتر از خواب بلند شوید.
61- قاطع باشید.
62- از مزایای گفتوگو و مذاکره غافل نمانید.
63- ارتباطات خود را گسترش دهید.
64- جوابگو باشید.
65- دیگران را حمایت کنید.
66- کارتان را بازبینی كنید.
67- اصلاحات را اعمال کنید.
68- نقاط مثبت و قوت همکاران و کارمندانتان را به ایشان بگویید.
69- از آنان تمجید كنيد.
70- تشویقشان کنید.
71- خوشبین باشید.
72- رفتارتان مثبت باشد.
73- پولهایتان را برای روز مبادا نگذارید. برای رفاهتان خرج کنید.
74- وقتی در ترافیک میمانید، تنفس عمیق شکمی را تمرین كنید.
75- در مواقع ضروری، از دیگران دستگیری کنید.
76- در اتاق کارتان از رنگ سبز استفاده کنید زیرا موجب افزایش تمرکز میشود.
77- ميگوييد "باشد براي بعد؟!" همین امروز انجامش دهید.
78- مسایل کلیدی را در نظر داشته باشید.
79- روشهای مختلف را بیاموزید.
80- نکتهها را چک كنید.
81- حتما در موعد مقرر کارتان را تحویل دهید.
82- برای مشتریهای دايمیتان وقت ویژهای اختصاص دهید.
83- مدام در تکاپو و حرکت باشید: بدون ترس، بدون توقع و مطمئن.
84- به قضاوتهای بیمورد دیگران بیاعتنا باشید.
85- با خواستهها و اهدافتان هماهنگ باشید.
86- عادتهای خوب را در خود پرورش دهید.
87- از محدودیتها و موانع عبور کنید.
88- متوجه باشيد كه اهداف بزرگ نيازمند وقت هستند. در اين راه، تقلب و ميانبر امكانپذير نيست. پس صبور باشید.
89- در این راه از همه چيز لذت ببريد و به خاطر هر موفقيت كوچكي به خودتان پاداش دهيد.
90- براي زندگي كردن وقت بگذاريد.
منبع: مدیرسبز